Mart ayı favorilerimde bir Kore markası olan Some By Mi'nin Aha, Bha ve Pha içeren 30 günde mucize vaat ettiğini söyleyen bu toniğinden bahsetmiş, bir ay kullandıktan sonra hakkında detaylı bir yazı yazacağımı söylemiştim. Aslında bu yazıyı tam 30 gün sonra yazmayı planlıyordum ancak araya yoğunluk ve bir seyahat girince ne yazık ki biraz gecikmeli yazabiliyorum.
Detaylı yorumlarıma geçmeden önce, ürünün isminden hoşlanmadığımı, eğer içerik listesine bakıp beğenmeseydim bu ürünü satın almayacağımı söylemek isterim. Herhangi bir cilt ürünü için bu kadar iddialı bir isim bence yanlış bir strateji, markalar artık en azından tüketiciler içerik konusunda bilgilenmeye başlamışken bu gibi fazladan beklentiye sokacak vaatler ve isimlendirmelerden vazgeçmeli artık.
Gereksiz atarımdan sonra gelelim vaatlerine;
Tonik, daha çok eczanelerde satılan dermakozmetik ürünleri andıran paketlemesi ile, 150 ml'lik bir ambalajda satılıyor. Renksiz, su gibi bir kıvamı ve keskin bir kokusu var, daha önce çay ağacı yağı kullanmış/koklamış olanlar bilirler bu kokuyu... İçeriğindeki -düşük yüzdelerde olsa da- üç farklı hidroksi asit(aha, bha, pha) ile gözenek bakımı, eksfoliasyon ve sebum kontrolü yaparken, çay ağacı yağının yatıştırıcı etkisiyle cildi dengelemeyi, niacinamide ile parlaklık vermeyi cadı fındığı özleri ile ise gözenek sıkıştırmayı vaat ediyor. Daha şimdiden içeriğinin ne kadar zengin olduğu anlaşılıyor değil mi? Aynı zamanda pH'ı da 5.5 yani cilt ürünleri için kullanılması önerilen oranda.
Toniğin sabah ve akşam kullanılması, kullandıktan sonra ise nemlendirici fonksiyonlu bir esans ya da krem kullanılması öneriliyor. Çeşitli asitler içerdiği için cildimizi güneşten korumayı unutmuyoruz elbette.
Ben bu toniği yaklaşık bir buçuk ay boyunca sabah ve akşamları olmak üzere günde iki kez uyguladım. Benim cildim asitlere alışık olduğundan karıncalanma, kızarıklık ya da kötü bir reaksiyon almadım. Toniği kullandıktan sonra içindeki nemlendirici ajanlar sebebiyle hiiçç kuruluk, gerginlik hissetmedim, aksine nemli ve canlı bir görünüm verdi. Sanırım içeriğindeki niacinamide'den de kaynaklı, güzel bir parlaklık bıraktı cildimde, daha dinlenmiş, renk eşitliği sağlanmış bir cilt görünümü elde ettim. 20-25 dakika kadar bekledikten sonra ise cilt bakım rutinimin esans-nemlendirici aşamasına geçtim.
Gelelim malum soruya; söylediği gibi mucize yarattı mı? Elbette hayır! Mucize bekleyerek kullanmamıştım zaten, bu yüzden hiç hayal kırıklığına uğramadım. Mucize yaratmasa da işini güzelce yapan bir tonikti bu, 1.5 aylık şekersiz beslenmemin üzerine doğum günüm gelince ve art arda pasta-tatlı yiyince vücudum neye uğradığını şaşırdı tabii ve cildimde birden bir sürü devasa sivilceler çıktı. Normal şartlarda o sivilceler kolayca gitmezdi ama bu toniği kullandığım sürede çok daha çabuk söndüklerini fark ettim. Ama sivilcelerimin birçoğu hala geçmiş değil, gözeneklerimde ise eskisine oranla pek bir değişim olmadı fakat benim gözeneklerim zaten pek belirgin değildir, bu yüzden bu konuda net bir yorum yapamayacağım.
İçerik listesi ise aşağıdaki gibi;
Normal şartlarda aha ve bhaların aynı anda kullanılması önerilen bir durum değil, ancak bu üründe tüm asitler çok düşük oranda ve uygun bir konsantrasyon ile kullanıldığından göz korkutucu bir durum benim için yoktu, yine de asitli ürünlere alışık olmayanlar ilk birkaç kullanımda karıncalanma hissedecektir, birkaç kullanımdan sonra hala karıncalanma hissediliyorsa ürünü kullanmayı bırakıp tek asit çeşidinin kullanıldığı ürünler ile başlanması doğru seçim olabilir.
Söylediğim gibi, mucizeler yaratmayan ancak içeriğiyle ve cildimdeki olumlu etkileriyle kullanmaktan keyif aldığım hatta favori ürünlerim arasına giren bir tonik oldu. Bitirene kadar kullanacağım ancak dramatik sonuçlar almadığım ve uygun fiyatlı bir tonik de olmadığı için muhtemelen bittikten sonra tekrar satın almam zaten önümüz yaz, asitli ürünleri bir süre köşeye kaldıracağım. Kışın ise yoluma asit oranı daha yüksek bir ürün ile devam ederim.
Tonik Kore ürünleri satan internet sitelerinde satılıyor. Güncel fiyatı 179 TL, ben korendy.com sitesinden indirim ile 150 TL'ye satın almıştım. Korendy sitesi ile de bu ürün sayesinde tanışmış oldum. Siparişim hemen kargoya verildi, ertesi gün çok tatlı bir şekilde paketlenmiş olarak elimdeydi.
Siz bu ürünü daha önce duydunuz mu, merak ediyor muydunuz? Favori asitli toniğiniz hangisi, paylaşın lütfen!!
Gelelim malum soruya; söylediği gibi mucize yarattı mı? Elbette hayır! Mucize bekleyerek kullanmamıştım zaten, bu yüzden hiç hayal kırıklığına uğramadım. Mucize yaratmasa da işini güzelce yapan bir tonikti bu, 1.5 aylık şekersiz beslenmemin üzerine doğum günüm gelince ve art arda pasta-tatlı yiyince vücudum neye uğradığını şaşırdı tabii ve cildimde birden bir sürü devasa sivilceler çıktı. Normal şartlarda o sivilceler kolayca gitmezdi ama bu toniği kullandığım sürede çok daha çabuk söndüklerini fark ettim. Ama sivilcelerimin birçoğu hala geçmiş değil, gözeneklerimde ise eskisine oranla pek bir değişim olmadı fakat benim gözeneklerim zaten pek belirgin değildir, bu yüzden bu konuda net bir yorum yapamayacağım.
İçerik listesi ise aşağıdaki gibi;
Normal şartlarda aha ve bhaların aynı anda kullanılması önerilen bir durum değil, ancak bu üründe tüm asitler çok düşük oranda ve uygun bir konsantrasyon ile kullanıldığından göz korkutucu bir durum benim için yoktu, yine de asitli ürünlere alışık olmayanlar ilk birkaç kullanımda karıncalanma hissedecektir, birkaç kullanımdan sonra hala karıncalanma hissediliyorsa ürünü kullanmayı bırakıp tek asit çeşidinin kullanıldığı ürünler ile başlanması doğru seçim olabilir.
Söylediğim gibi, mucizeler yaratmayan ancak içeriğiyle ve cildimdeki olumlu etkileriyle kullanmaktan keyif aldığım hatta favori ürünlerim arasına giren bir tonik oldu. Bitirene kadar kullanacağım ancak dramatik sonuçlar almadığım ve uygun fiyatlı bir tonik de olmadığı için muhtemelen bittikten sonra tekrar satın almam zaten önümüz yaz, asitli ürünleri bir süre köşeye kaldıracağım. Kışın ise yoluma asit oranı daha yüksek bir ürün ile devam ederim.
Siz bu ürünü daha önce duydunuz mu, merak ediyor muydunuz? Favori asitli toniğiniz hangisi, paylaşın lütfen!!
Hoşçakalın:)

























