Blogumun geçmiş yazılarını okuyanlar Missha'ya güneş kremi konusunda ne kadar güvendiğimi ve konu güneş kremi olunca başka bir markaya yönelmediğimi artık biliyorlardır sanırım. Bugün de "Aqua Sun Gel" isimli kimyasal güneş koruyuculuğu sağlayan güneş kreminden bahsedeceğim.
Aslında benim amacım daha önce kullandığım "Essence Sun" isimli kremini almaktı ancak bu sefer alışverişimi daha uygun fiyata geldiği için bir dermo kozmetik sitesinden yaptım. Kendileri bana satın aldığım her zamanki kremim yerine bu kremi göndermeyi uygun görmüş :D Ben de iadeyle uğraşmak istemedim açıkçası, bloga da yazacak yeni bir ürünüm oldu en azından diye düşünerek bu kremi kullanmaya başladım.
Krem çok sade ve tatlı bir tasarım ile 50 ml'lik, ürünü kontrollü almaya olanak sağlayan ince ağızlıklı bir tüpte satılıyor. 50 faktörlük UVB (SPF) ve 8 saatten fazla UVA(Pa++++) koruyuculuğu içeriyor.(ancak yine de gün içinde sabah ve öğleden sonra olmak üzere güneş kremi yenilemekte fayda var.) İçeriğindeki buzul suyu ve tanaka özleri ile cildi serinleterek güneşten korumayı hedefliyor.
Krem-jel arası formu ile günlük bir nemlendirici gibi kolayca uygulanabiliyor, uygulandıktan kısa süre sonra emiliyor. Yapışkan his, beyazlık bırakmıyor ve üzerine makyaj yapmak için uygun bir cilt dokusu bırakıyor. (Güneş kreminin etki etmesi için üzerine herhangi bir ürün uygulamadan önce bekleme süresi minimum 8 dakikadır. Bu yüzden en az 8 dakika beklediğinize emin olun. İlgili araştırma şurada.)
Krem kullandığım süre boyunca bana hiç sıkıntı yaşatmadı, ne ağırlık yaptı ne komedona, akneye sebep oldu, ne de üzerine yaptığım makyajın formunu bozdu. Ben yazın bile bronzlaşamayan bir insan olarak bir de kış aylarında kullandığım için bronzlaşmayı engelleyip engellemediği konusunda net bir şey söyleyemeyeceğim ancak bu kadar yüksek ve uzun süreli faktöre sahip bir ürün yazın kullanılsa da en azından kızarmadan, lekelenmeden bronzlaştırmayı başarır diye düşünüyorum.
İçerik listesi de şöyle; aslında çok masum değil, üst sıralarda alkol denat içeriyor. Yine silikondan uzak durmayı seçenler varsa içeriğindeki silikona(silica, dimenthicone) da dikkat çekmek gerek. Biraz daha altlarda ise akneye meyilli ciltlerin uzak durması gereken butylene glycol bulunuyor. Ancak cildimde bir iritasyona sebep olmadığı için ben bunu çok problem etmedim. Akneye meyilli ciltler bu gibi ürünleri ille de kullanmak istiyorsa birkaç günlük patch test sonrası uygulasa daha doğru olur bence.
İçeriğindeki bazı ciltlerin uzak durması gereken maddeleri saymazsak(benim kişisel kullanım süremde bir problem yaratmadığı için.) ağırlık yapmadan, nemlendirici fonksiyonlu, yüksek güneş koruması isteyenlere önerebileceğim ürünlerden biri oldu bu güneş kremi. Asıl kremim Essence Sun stoklarda olmazsa benim de satın alıp tekrar kullanabileceğim bir ürün oldu.
Ürün Missha'nın sitesinde, mağazalarında, çeşitli dermokozmetik marketlerde satılıyor. Güncel fiyatı 114 lira ancak indirimler ile çok daha uyguna satın almak mümkün.
Aynı zamanda daha önce severek kullandığım diğer Missha güneş koruyucuları için bu linke tıklayabilirsiniz. ;
Sevgiler!








